piątek, 11 listopada 2016

Prosty przepis na szybkie ciasto drożdżowe.

Z racji zupełnie wolnego dnia (uwaga mnie też się taki zdarza zwłaszcza gdy choroba mnie dopada a mąż mój robi za doktora i nie pozwala mi z łóżka wychodzić) przychodzę do Was z prostym przepisem na pyszne ciasto drożdżowe  - idealne do ciepłego mleka oraz jak stwierdziły moje dzieci do pozostawienia dla Mikołaja gdy ten po listy zawita ;)
U nas Mikołaj dwa razy się pożywia ;) przy odbiorze listów (które dziś zostały napisane) oraz gdy przynosi prezenty :) - takiemu to dobrze :)


Ale wróćmy do ciasta drożdżowego - które to dziś poczyniłam w czasie gdy mężu mój buszował w ogrodzie. (tak kochanie bez Twojej zgody zwiałam z pod kołdry;) )

Składniki:
Ciasto:
- mąka 500g
- cukier 100g
- drożdże 40g
- mleko 220g
- jajko 1szt
- masło 80g
- sól 1/2 łyżeczki

Kruszonka:
- mąka 70g
- masło 50g
- cukier 50g

Masa serowa:
- ser biały 500g
- jogurt naturalny 100g
- jajko 1szt
- cukier 70g

Wykonanie:
Przygotowujemy zaczyn na ciasto - cukier i drożdże zalewamy ciepłym mlekiem i mieszkamy. Odstawiamy na ok 10 minut by drożdże zaczęły pracować. W tym czasie przesypujemy mąkę do miski lub na stolnicę (zależy jak komu wygodniej wyrabiać ciasto). Do mąki dodajemy sól, miękkie masło, jajko i wlewamy zaczyn. Wyrabiamy ok 5-10 minut aż ciasto będzie sprężyste i elastyczne.
Oczywiście można pomóc sobie robotem kuchennym który za nas ciasto wyrobi ;)
Gotowe ciasto wkładamy do miseczki, przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsca na ok 30 min.
W tym czasie przygotowujemy kruszonkę. Wszystkie składniki zagniatamy rękami aż dobrze się połączą. Odstawiamy.
Przygotowujemy masę serową. Jajko ubijamy z cukrem na kogiel mogiel. Dodajemy przetarty lub przemielony ser oraz jogurt. Mieszamy dokładnie.
Piekarnik nagrzewamy do 150 st. Celsjusza (term obieg). Ciasto wykładamy na wyłożoną papierem do pieczenia blachę. Wierzch smarujemy masą serową i posypujemy kruszonką.
Pieczemy 30 minut w 150 st a następnie kolejne 30 minut w 180 st.

Po upieczeniu studzimy (o ile dacie radę się oprzeć) i podajemy ze szklanką ciepłego mleka :)

Smacznego !!




7 komentarzy:

  1. Uwielbiam drożdżówy, więc na bank i Twojego przepisu spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :D u mnie już praktycznie blaszka zjedzona ;)

      Usuń
  2. Ciasto drożdżowe po raz pierwszy upiekłam miesiąc temu. Jako beztalencie kulinarne byłam pewna, że coś skoncę, ale wyszło mi niesamowicie dobre! Od tego czasu poluję na nowe przepisy na drożdżówki:D Twój przepis dodaję do zakładek! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ciasta drożdżowe. Najbardziej z truskawkami i kruszonką na górze <3

    OdpowiedzUsuń
  4. kurdę, nie piekłam nigdy drożdżowego O.o jakoś u mnie w rodzinie nikt nie robił i nie miałam od kogo się nauczyć, ale chyba czas na nową rodzinną tradycję ;)

    OdpowiedzUsuń