niedziela, 10 kwietnia 2016

Pij wodę .... warto.



Ostatnio pisałam o tym jak radzimy sobie przy niskim cukrze, ale wiadomo zdarzają się też sytuacje gdy zaliczamy wyskok w kosmos czyli hiperglikemie. Zazwyczaj spowodowana jest ona złym wyliczeniem jednostek insuliny na posiłek ale czasem sami nie wiemy skąd nagle na glukometr ze pojawia się 250 i więcej...

W takim wypadku oczywiście pierwsze to podanie korekty i sprawdzenie wklucia. 
Ale dla szybszego wypłukania ewentualnego cukru z moczu i szybszego spadku glikemii Karinka pije wodę - dokładnie wodę z cytryną.  

Taka woda oczywiście ma zero kalorii i nie zawiera żadnych sztucznych dodatków itp - pamiętajcie mówimy o zwykłej wodzie gazowane lub bez gazu z dodatkiem plasterków cytryny. 
Zapomnijcie o wodzie smakowej z cytryną :) zresztą napewno wiecie że tego typu wynalazki zawierają niekiedy wiecej cukru niz soki lub nektary owocowe ktore stosujemy przez  niedocukrzeniach. 

Z racji ze matka jest na wiecznej diecie i czytam sporo o właściwościach warzyw i owoców mogę Wam powiedziec ze cytryna jest bogatym źródłem witaminy C, może więc pomóc wzmocnić odporność organizmu przed przeziębieniami, infekcjami i grypą. Dodatkowo zawiera potasmagnez, żelazo i sód. Jest więc idealna na obecną nieconieokielznana porę roku która chyba codziennie zaskakuje nas zmiennością (skutek - u Huberta w przedszkolu na 22 dzieci w chwili obecnej chodzi 7)
W kwestii diety ;) woda z cytryną poprawia metabolizm i przyczynia się do oczyszczania organizmu z toksyn.  Jedyny minus który ostatnio wyczytałam to podobno picie wody z cytryną w bardzo dużej ilości może osłabić nam szkliwo zębów, ale myślę że chodzi tu o naprawdę duże ilości nie tyle wody co soku z cytryny.

Tak więc bez względu na wszystko ja matka każdy dzień zaczynam od letniej wody z cytryną a Karinka popija ja przy hiper ale też gdy poprostu chce jej się pić.

Cóż dodać .... PIJCIE WODĘ! ! :)

1 komentarz:

  1. Polecam wszystkim taką wodę, szczególnie na upalne dni. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń