sobota, 28 listopada 2015

Z cukrzycą w... Master Chef'ie :)

Tak jak obiecałam Wam jakiś czas temu przygotowywałam z Karinką trochę inny wpis niż zwykle :)
I dziś chciałybyśmy przedstawić Wam rezultaty naszej pracy.


Zastanawiacie się pewnie nie raz czy mając cukrzycę można spełniać swoje marzenia, czy choroba w tym nie przeszkadza.
Odpowiem Wam krótko: można

Udowadnia to pewien 22-letni student weterynarii z Wrocławia.
Damian Kordas bo o nim mowa na co dzień zmaga się z cukrzycą, mimo to nie przeszkadza mu to w rozwijaniu jego kucharskich pasji.
Ten młody uczestnik Master Chefa specjalnie dla Was zgodził się odpowiedzieć na kilka pytań.


1. Jak to się wszystko zaczęło? - kiedy pokochałeś gotowanie ? 

Gotowanie towarzyszyło mi od najmłodszych lat :) Zawsze kiedy miałem okazję podpatrywałem co babcia gotuje, co wrzuca do garnka i czym doprawia. Babcia nauczyła mnie kuchni polskiej, a ja z biegiem czasu chciałem eksperymentować, poznawać nowe kuchnie świata, smaki, produkty. Tak zaczeła się moja przygoda, która doprowadziła mnie do programu MasterChef :)

2. A czy jest osoba, autorytet, ktoś na kim się wzorujesz ?

Oczywiście takim autorytetem na pewno jest Gordon Ramsay, ale to chyba autorytet każdego kucharza amatora ale i nie tylko. Kolejnym autorytetem jest Marco Pierre White, nauczyciel Gordona, który mając naście lat postawił wszystko na gotowanie i jako najmłodszy człowiek na świecie zdobył 3 gwiazdki Michelin – jest to osoba bardzo motywująca i inspirująca do działania :)

3. Udało się jesteś w MasterChefie. Czy są jakieś inne marzenia, plany które chciałbyś zrealizować w najbliższym czasie ?

Napewno chciałbym odbyć staż u Gordona Ramsaya, bo to na pewno będzie wielka nauka i ogromne przeżycie spotkać mojego mistrza :) Kolejne marzenie bardzo odległe to oczywiście własną restauracja połączona z moją autorską cukiernią


4. Weterynaria czy gotowanie ? Co stoi na pierwszym miejscu ?

Do mojego udziału w MasterChefie na pewno na pierwszym miejscu była weterynaria, teraz raczej to drugie :)


5. Kiedy w Twoim życiu pojawiła się cukrzyca ?

Cukrzyca pojawiła się u mnie gdy miałem 6 lat, czyli rok 1999.

6. Czy zdiagnozowanie choroby coś zmieniło w Twoim życiu ?

Byłem w o tyle dobrej sytuacji, że mój wiek spowodował że tak naprawdę z cukrzycą żyje od zawsze. Mało co pamiętam z życia przed cukrzycą. Zdiagnozowanie choroby na pewno zmusiło mnie do szybszego dorośnięcia i podjęcia odpowiedzialności za siebie.

7.Moja córka mimo że ma dopiero 7 lat ma już swoje małe i większe plany na przyszłość, jednak boi się że cukrzyca nie pozwoli jej ich zrealizować. Czy Ty myślałeś podobnie ?

Na początku tak myślałem. Ale z każdym dniem uświadamiałem sobie że cukrzyca to nic złego. Fakt, jest to choroba która może mieć fatalne skutki, ale nie jest to ograniczenie do spełniania marzeń. Chciałbym być taką małą inspiracją do tego, aby diabetycy nie poddawali się przez chorobe i nie rezygnowali z marzeń, bo pomimo żę cukrzyca jest uciążliwa, to można z nią spełniać wszystkie marzenia i cele, nawet te z najwyższej półki.

 8. A jak wygląda Twoje "życie z cukrzycą w kuchni" ? Bo wiadomo kucharz bardzo często ust próbować swoich potraw a przy cukrzycy gdzie do posiłków dawkuje się insulinę i w miarę pilnuje pór posiłków może być to trudne. Jak uda Ci się to wszystko pogodzić ?

Kucharz próbuje potraw, ale nie w takich ilościach, które mogły by wpłynąć na poziom cukru, więc to nie jest raczej problem. Dość często mierze poziom cukru, więc jeżeli tylko coś zaczyna się dziać, natychmiast reaguje :)

9. Czy jest coś co chciałbyś przekazać innym chorym na cukrzycę

Tak jak mówiłem: nie bójcie się spełniać marzeń i walczyć o swoje cele. Niech nikt Wam nie wmówi, że z cukrzycą czegoś nie wolno, bo tak naprawdę można wszystko ! :)


Serdecznie dziękujemy Damianowi za poświęcenie nam kilku chwil, życzymy dalszych sukcesów w kulinarnym świecie i przede wszystkim spełnienia wszystkich marzeń :)


ps. Mocno trzymamy kciuki i z niecierpliwością czekamy na finałowy odcinek Master Chefa w którym mamy nadzieje zobaczyć Damiana :)
A potem biegiem do księgarni po jego książkę kucharską :D



4 komentarze:

  1. Super wywiad!! Ja bym chciała, żeby mój Franek został kucharzem!! A on tylko wentylatory i wentylatory :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, świetny pomysł na wywiad z osobą z taką pasją, daje nadzieje!!!!!myslałam że to niemożliwe, a jednak....

    OdpowiedzUsuń
  3. Bratanica mojego męża ma cukrzycę. Widzę jaka jest dzielna, ale na prawdę ciężko 6cio letniemu dziecku zrozumieć że nie wolno nie których rzeczy mu jeść. Jej mama martwi się jak sobie mała poradzi, kiedyś w życiu. Muszę jej podesłać link do Ciebie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam :)Też myślałam podobnie - ale teraz wiem że da się z tym żyć - moje dziecko udowadnia mi to każdego dnia :)

      Usuń