poniedziałek, 19 października 2015

Zdrowo kaszaczkowo - czyli nasz sposób na smaczną przekąske

Jak co dzień w godzinach południowych kolejny raz zastanawiałam się nad tym co tym razem zaserwować mojej gromadce na obiad. Z racji że wczoraj było mięcho i ziemniaki dziś postawiłam na coś lżejszego.
I tak oto powstał pomysł czerwonego barszczyku z jajeczkiem i normalnie dodała bym do tego jakiegoś krokieta (ale miało być lekko a krokiet z kapustą smażony na oleju raczej do lekkich dań nie należy).
Trzeba było czymś ten dodatek zastąpić. I tu przypomniałam sobie o paluszkach które robiłam jakiś czas temu.
Mowa o "Kaszaczkach" - czyli paluszkach drożdżowych z kaszy gryczanej i jęczmiennej.

A tu mój lekko zmodyfikowany przepis - tym razem na urządzenie Thermomix (bo szybko miało być).

Składniki (na ok. 30 paluszków):
- 200g kaszy gryczanej
- 50g kaszy jęczmiennej
- 200g letniej wody
- 150g mąki pszennej
- 50g oleju
- 20g masła
- 20g drożdży świeżych
- 3/4 łyżeczki cukru
- 3/4 łyżeczki soli
- sól gruboziarnista lub sezam do posypania

Wykonanie:
Do naczynia miksującego wsypać kaszę gryczaną i jęczmienną - zemleć 30s/obr.10.
Dodać pozostałe składniki ( z wyjątkiem soli gruboziarnistej i sezamu) i wyrobić ciasto 3min/interwał.
Ciasto przełożyć na stolnicę i uformować kulę. Przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na ok 1godz (aż ciasto podwoi swoją wielkość).
Piekarnik rozgrzać do 200 st. C
Ciasto podzielić na 4 części. Każdy rozwałkować na prostokąt o wym. ok 15x20cm i grubości 0,5cm. Radełkiem lub ostrym nożem wyciąć paski o szerokości ok 2cm.. Posypać solą lub sezamem i skręcić w spirale.
Ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec ok 15-18 minut.

SMACZNEGO !! :)
25g kaszaczków po upieczeniu to 1WW.

Jest to świetna przekąska zarówno do barszczyku jak i wszelkiego rodzaju dipów. W zasadzie można je wcinać same ;)

Kto zrobił niech się chwali zdjęciami :D 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz