sobota, 21 marca 2015

Wielkie testowanie i gotowanie :)

Kilka tygodni temu przypadkiem oglądałam bardzo fajny film - "Julie i Julia". 
Zainspirowana tymże filmem postanowiłam tak jak jedna z tytułowych bohaterek filmu przetestować przepisy z książki kucharskiej :)

Z racji że jestem wielką fanką  gotowania, pieczenia, dekorowania itp a kuchnia to moje królestwo posiadam też mnóstwo książek kucharskich. Przy każdej możliwej okazji kupuję coś fajnego do mojej kolekcji. I na zakupie się kończy - potem odkładam je na półkę i w zasadzie z nich nie korzystam a nawet jeśli czegoś potrzebuje to szybciej znajduję to w internecie.

Ale teraz ma się to zmienić :)
Od jutra (22.03) codziennie będę przygotowała obiadową potrawę z książki kucharskiej dokładnie według podanych w niej informacji (jedyną zmianą będzie to że z racji że gotuję dla dzieci w przepisach będę omijać alkohol). Długo się zastanawiałam nad wyborem książki do testów aż wybór padł na książkę którą może mieć większość z was gdyż była do zgarnięcia w jednym z dość popularnych sklepów.
Chodzi o książkę z przepisami "Pascala i Okrasy" z Lidla :)


Książka spodobała mi się wizualnie - jest naprawdę świetnie wydana. Zdjęcia potraw są rewelacyjne.
Z opisami przygotowania potraw już trochę gorzej i najlepiej przeczytać przepis kilka razy by dokładnie zrozumieć co autor miał na myśli ;)
Liczę na to że mi się uda przelecieć wszystkie przepisy - a jest ich aż - 104 :)
Nie będę przygotowywać potraw po kolei gdyż są podzielone na działy (zupy, drób itd) tylko co sobotę będę przygotowywała menu wybierając 7 przepisów z książki na cały tydzień :)

W wpisach będą dostępne dokładne przepisy z książki, zdjęcia (z książki, w trakcie wykonywania oraz mojej potrawy)  oraz moje przemyślenia i ewentualnie zasugerowane zmiany :)

Zaczynam - przez najbliższe 85 dni będę gotowała dla siebie, mojej rodzinki i oczywiście dla WAS:) Wiem wiem przepisów jest więcej ale ja 16 czerwca wylatuje na mały urlop i będę musiała zrobić 3 tygodniową przerwę :) Ale jak wrócę oczywiście testowanie książki dokończę :)


_______________________________________________________________________________

MENU na najbliższy tydzień (22.03.2015 - 28.03.2015)
1. Polędwiczki wieprzowe z przysmakami kresowymi
2. Banica XXL
3. Pulpeciki wieprzowo-wołowe w sosie azjatyckim 
4. Zupa gulaszowa z kminkiem i pieczoną papryką
5. Udka z kurczaka z cytryną, miodem i zapiekanymi ziemniakami
6. Zapiekanka makaronowa z warzywami i mozarellą
7. Keftedes czyli pulpeciki po grecku

Może się zdarzyć że kolejność ulegnie zmianie ale oczywiście będę Was o tym informować na bieżąco 
__________________________________________________________________________________

Z racji że jestem Mamą Cukiereczki dla naszych kochanych cukierków tych mniejszych i tych większych postaram się jak najdokładniej obliczyć wymienniki WW i WBT :)

Życzcie mi powodzenia i wytrwałości :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz